Jak fungují koktejly na hubnutí a jak moc vlastně pomáhají?

smooooothie-258409-mHubnoucí koktejly – fenomén současnosti! Bez hladovění, bez omezování a hlavně bez práce vás promění v žádoucí modelky, které se mohou pochlubit plochým bříškem bez jediného gramu tuku! S jejich pomocí dosáhnete vysněné postavy, aniž byste strávili hodiny v posilovně nebo na běžícím páse. Stačí vypít lahodný koktejl a ručička na váze bude ihned ukazovat i kilo méně. No není to úžasné? Bohužel není, zázraky se ani v této oblasti jednoduše nedějí. Koktejly, stejně jako nejrůznější druhy preparátů, které vám mají pomoci v cestě za vysněnou postavou, bohužel bez vašeho přičinění fungovat nebudou. Vždy je potřeba jejich funkci řádně podpořit a následně se radovat z dosažených výsledků, které mohou být po nějaké době opravdu velmi zajímavé.

Funkce hubnoucích koktejlů

V první řadě je nutno vyvrátit mýtus, že během procesu hubnutí neděláte nic jiného, než se ládujete jedním koktejlem za druhým. Koktejly by správně měly nahradit výlučně jedno, maximálně dvě jídla denně. Vyměnit pevnou stravu za tu tekutou tedy rozhodně není žádoucí, a pokud byste se k tomuto jednání uchýlili, pak si jím přivodíte více škody, nežli užitku. Pokud tedy chcete zhubnout, například v rámci redukční diety, potom volte nápoje s nízkou kalorickou hodnotou a obsahem cukru. Takové nápoje si můžete připravit sami doma nebo vsadit na výrobky, které vám doporučí v každé lepší lékárně či v obchodech se sportovní výživou nebo si můžete vybrat z nepřeberné nabídky na internetových obchodech.

Jaké koktejly se hodí při redukční dietě?

Jak již bylo výše zmíněno, zejména koktejly, jejichž kalorická hodnota je nízká a obsah sacharidů minimální. Tyto podmínky splňují nejrůznější druhy mléčných koktejlů – od kefírů, přes zákysy, až po kefírové nápoje. Ovšem nepleťte si jogurtové nápoje ze supermarketů s těmi nízkokalorickými. Klasické jogurtové nápoje, které denně míjíte v regálech obchodů, totiž s těmi hubnoucími nemají mnoho společného. Často totiž obsahují značné množství sacharidů i tuků, které při redukční dietě určitě přijímat nechcete. Buďto si tedy připravte domácí jogurtové nebo mléčné nápoje nebo si pro ně zajděte do místní lékárny, kde vám s jejich výběrem ochotně poradí. Vždy kontrolujte složení daného koktejlu, a pokud obsahuje více sacharidů nežli bílkovin, pak je zařaďte do snídaně nebo dopolední svačinky.

Není protein jako protein

Kromě mléčných koktejlů určených k hubnutí existují také koktejly proteinové, které můžete konzumovat v rámci odpolední svačiny nebo místo klasické večeře. Tyto koktejly seženete zpravidla v  obchodech se zdravou nebo sportovní výživou a na internetu. Vždy pečlivě studujte složení, které je uvedeno na obalu a nenechte se zmást označením „light, fitness, 0% tuku“ nebo slůvkem „nízkotučné“. Kvalitní koktejly by měly mít jen malý podíl sacharidů a minimum tuků, a to na úkor vysokého podílu bílkovin. Organismus tak získá nezbytné živiny, má zajištěno postupné uvolňování aminokyselin i sacharidů, nebude tedy hladovět ani odbourávat vlastní svalovou hmotu. V neposlední řadě je také nutno zmínit, že stejně jako při konzumaci klasického jídla, tak i během konzumace hubnoucích koktejlů je nutné dbát na jejich přiměřené množství. Pokud totiž vypijete tři sklenice jogurtového nebo proteinového koktejlu, příliš si tímto jednáním nepomůžete, ba právě naopak. S dietním počínáním nebude mít vaše konání příliš společného. Koktejly lze sehnat v různých příchutích, běžné jsou čokoládové, vanilkové a ovocné. Pozor ale na doporučený způsob přípravy – proteinové koktejly jsou doporučovány míchat s vodou, méně už s nízkotučným mlékem. Pro maximální využití zakoupeného proteinu však sáhnete výlučně jen po vodě, i když s mlékem je proteinový nápoj určitě chutnější. Mějte však na paměti skutečnost, že mléko brání vstřebání živin z koktejlu.

Opravdu hubnoucí koktejly pomáhají?

V případě, že do svého denního plánu zařadíte nějaký druh fyzické aktivity, začnete vnímat, co a v jakém množství do svého těla vpravujete, pak hubnoucí koktejly opravdu pomoci mohou. Nejen, že vám dodají potřebné živiny, udrží dostatečně rychlý metabolismus, ale také v mnohých případech dostatečně zasytí a budete se díky nim cítit o mnoho lépe, než kdybyste na večeři spořádali vepřové koleno zalité vychlazenou dvanáctkou. Přesto, že je tato kombinace asi pro mnohé velmi lákavá, našemu tělu spíše uškodí, nežli prospěje. Pokud do svého jídelníčku tedy koktejly zařadíte, pak od nich neočekávejte zázraky, ale spíše dostatečně využívejte jejich výhod, které vám a vašemu organismu přináší.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

12 + 13 =