Jak vybrat ten správný proteinový koktejl na hubnutí

Protein powderNejspíš už jste se rozhodli vyzkoušet při své cestě za lepší postavou proteinové koktejly. Potom jste ale pravděpodobně zjistili, že je jich na trhu nepřeberné množství a laik, který koktejly vidí poprvé, nemá ani tušení, podle čeho si vybrat ten produkt, který by mu chutí, ale především složením nejvíce vyhovoval a splnil tak očekávání.

Po vypití koktejlu nezhubnete

V žádném případě vám nechceme brát iluze a vystavovat vás zoufalství z neúspěšného hubnutí. Je ale třeba si uvědomit, že nikdy nezhubnete tím, že vypijete koktejl, dva nebo tři. Věřte, že kdyby někdo takový koktejl vymyslel, dávno by na nás vítězoslavně mával Nobelovou cenou. Koktejly jsou však přesto vhodné do redukční diety a můžete je zařadit, jakmile si uvědomíte, že samotné pití koktejlů nikoho nespasí.

Podle čeho koktejly do redukční diety vybírat

Při výběru koktejlu bychom se měli zaměřit na jeho kalorickou hodnotu a obsah cukru. Při redukci váhy samozřejmě preferujeme nízkoenergetické koktejly a nízký obsah cukru v nich. V dnešní době je trendy dochucovat koktejl i výtažkem ze stévie. Pokud na takový koktejl narazíte, určitě stojí za vyzkoušení, protože stévie je jako sladidlo zdravější a nezvyšuje nám hladinu inzulinu v krvi. Pokud chceme hubnout, je ideální situace, kdy nás potravina zasytí, ale dodá nám jen malé množství energie, kterou tělo musí zase vydat. Stejně tak je výhodný nízký obsah cukru. Ten se totiž, jak známo, v těle při nespotřebování mění v tuk. A to nechceme. Mezi takové nápoje můžeme zařadit ty mléčné, například jogurtové nápoje, zákysy nebo obyčejný kefír. Jestliže obsahují více bílkovin než cukrů, můžeme je bez obav pít i odpoledne k svačině.

Čistě proteinové koktejly seženeme v každém obchodě se sportovní výživou nebo v lékárnách. Tyto koktejly se prodávají jako směs v prášku, který doma smícháme s vodou. U nich je vždy potřeba podrobně prozkoumat složení. Nenechme se zmást lákavými nápisy „light“ nebo „fitness“. Často jde jen o marketingový tah. Rozhodně si dejme pozor na to, aby prášek na koktejl neobsahoval více sacharidů než bílkovin. Při redukční dietě by nám takový přípravek nepomohl.

Dalším hlediskem, podle kterého bychom si měli koktejl vybírat, je různý obsah bílkovin ve směsi. Procenta, která na obalu směsi na koktejl najdeme, říkají, jaký je procentuální obsah bílkovin ve 100 g prášku. Nedivme se tedy, že pokud si dáme sklenici 50% koktejlu, nebudeme se cítit tak sytí jako po sklenici koktejlu s vyšším procentuálním obsahem bílkovin. Dobrý proteinový výrobek má většinou 70 % bílkoviny a více.

Nenechme se také odradit cenou – za kvalitnější směsi na koktejly obsahující více bílkoviny si připlatíme. Tato investice se nám však vrátí v podobě shozených kilogramů.
Velmi také záleží na tom, jaké množství koktejlu denně vypijeme. Když na to přijde, nic není dietní, když si toho dáme pět sklenic denně místo jedné.

Při výběru koktejlu si dejte pozor na množství bílkovin, cukrů a tuků. Čím méně cukrů je v přípravku, tím je pro redukci váhy vhodnější. Koktejl, v němž množství bílkovin přesahuje množství cukrů, si navíc můžeme dát i k odpolední svačině nebo druhé večeři. Při výběru koktejlu přejeme hodně štěstí!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

3 × three =